söndag 26 april 2015

Steg i rätt riktning v17

Några små steg har vi tagit denna vecka. Steg som leder oss mot det nedväxlade liv vi vill leva.

-Vi bestämde oss för att Ettan och Tvåan får använda sina regnjackor (i sånt där prassligt material) som vårjackor istället för att köpa en ny till Tvåan efter att han tappat bort sin och en helt ny till Ettan som växt ur sin.

-Jag har bytt till mig mursten till trädgården från en granne mot växter som jag ska gräva upp ur mina rabatter. Skönt att kunna genomföra ett efterlängtat trädgårdsprojekt helt gratis!

-Jag fick frågan om att sambeställa växter med en kompis. Tackade nej trots att butiken i fråga hade ramslök som jag längtat efter länge. Insåg nämligen att jag varken hade någon bra växtplats för den och att vi förstås klarar oss alldeles utmärkt utan. Mitt gamla jag är annars expert på att impulshandla växter så detta kändes verkligen bra att kunna säga nej till!

-Jag skriver det igen eftersom jag tyckte det var helt fantastiskt: jag var inte ens sugen på att gå in i klädaffärerna när jag var i ett köpcentrum häromdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar