fredag 5 juni 2015

Jag har slutat jobba!

Nu har det gått några veckor sedan jag skrev om min oro och ungefär lika länge sedan jag slutade lönejobba. Det är verkligen ett helt nytt liv som startat!


Jag känner mig fri. Jag känner att jag har makt över mitt liv på ett sätt som jag aldrig haft förut. Jag väljer själv hur mycket jag vill jobba och vad jag i övrigt vill fylla mitt liv med. Jag har ingen chef. Ingen annan bestämmer över mig och min tid och det är så befriande härligt!

Det tar dock tid att ställa om och jag har fortfarande inte landat i det här nya livet. Innan jag slutade lönejobba tänkte jag att vi nu skulle ha eoner av tid eftersom vi skulle vara lediga tillsammans hela familjen alla kvällar och helger. Men så är det det vanliga med hämta, lämna, skjutsa till barnens träningar och kompisar, kalas, mathandling och -lagning, tvätt och städ. Och vips så går tiden utan att jag gjort allt det där som jag trodde jag skulle hinna med nu när jag skulle få mer fritid. Som att baka bröd, odla mer, rensa i förråd och garderober och träna.

Men jag ger det tid. De sista veckorna i maj och början av juni är ju inte direkt kända för att vara lugna. Jag har tre barn och det är avslutningar, sommarfester och olika typer av aktiviteter nästan varje dag. Snart är skolan slut och vi kan andas ut!

Jag känner ändå ett helt annat lugn nu. Jag är inte stressad! Oron finns till viss del kvar, konstigt vore det väl annars med en sådan här stor förändring, men den börjar ersättas med visshet om att det här kommer bli hur bra som helst.




2 kommentarer: