torsdag 9 april 2015

Att säga upp sig

Det är inte helt lätt att säga upp sig. Att gå in till chefen och på något sätt bara "Förresten, jag vill inte jobba här längre." Apropå ingenting liksom. Det kanske inte skulle vara svårt för alla. Men för mig är det det. Jag tycker det är jobbigt att vara till besvär och det är klart det blir jobbigt att behöva hitta och anställa en ny person på min tjänst. Extra arbete liksom.

Men när jag skriver detta så inser jag ju att det bara är att säga det. Det är inte mitt ansvar att tänka på att hon får extra jobb med att hitta och anställa en ny människa på min plats. Det är inte så att jag jobbar med hjärnkirurgi, det finns många andra som kan göra samma jobb.

Frågan är kanske om jag är mogen att säga det idag. Eller om jag ska vänta lite till. Jag tror jag har en månads uppsägningstid och att jobba maj ut skulle ändå passa ganska bra. Så jag håller nog på det lite till.

2 kommentarer:

  1. Åh haha jag känner igen mig så, jag kände likadant. Liksom hur börjar man ett sånt samtal, det blir ju verkligen apropå ingenting. Men jag gjorde det, och jag såg i ett senare inlägg att du också gjorde det, woho! :D Stort lycka till på den nya vägen och med ditt företag :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Det var såå skönt efteråt :-)

    SvaraRadera