tisdag 7 april 2015

Första inlägget

Första inlägget i denna nya blogg. Första dagen på mitt nya liv?

Detta är den femte bloggen jag startar. Jag har bloggat i någon form sedan 2006 men detta är första gången jag gör det lite mer anonymt. I alla fall till en början så får vi se sedan.

Jag har länge gått och tänkt att mitt liv måste förändras på något sätt, känt att det är något som skaver. Att jag lägger så mycket tid på att jobba och dra in pengar att jag känner mig otillräcklig som mamma, fru, vän osv. Att min tid och ork inte räcker till det som jag känner är det viktigaste i mitt liv eftersom jag lägger så stor del av den på att jobba.

Så nu har jag och min man nog bestämt oss för att göra en stor förändring. Nämligen att börja leva på bara en lön. Nästan. Jag kommer fortfarande driva mitt företag men det drar inte in några stora pengar. Ännu i alla fall.

I denna blogg kommer jag skriva av mig under resan till detta nya liv. Den kommer handla om ekonomi, matlagning, odling, frivillig enkelhet, downshifting och en massa annat. Jag kallar bloggen vardag hela veckan i betydelsen att varje dag räknas. Varje dag, varje vardag är mitt liv. Här och just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar