söndag 12 april 2015

Steg i rätt riktning v15

Jag tänkte att jag varje vecka skulle sammanfatta alla de små stegen jag tar till att förändra mitt liv till det bättre. Små och stora grejer, här tar jag upp allt :-)

-jag har sagt upp mig från lönejobbet och det känns helt fantastiskt! 

-cyklade till biblioteket med barnen istället för att ta bilen

-har inte druckit cola på hela veckan. De senaste veckorna har jag kommit in i en ond cirkel där jag 'unnat' mig cola väldigt ofta. Det hänger ihop med att jag varit sjuk och känt mig hängig. Det är väl tur att jag inte tar till starkare grejer än cola i och för sig :-) Men det är en onödig kostnad och förstås väldigt onyttigt så jag är glad att jag lyckats bryta den vanan.

-har sålt av en hylla som stått här och skräpat ett tag. Skönt med några extra hundralappar men framförallt att bli av med den. Rekommenderar verkligen alla köp/sälj-grupper på Facebook.

-jag har börjat blogga! Det känns som ett riktigt bra sätt att hålla fokus mot ett förändrat liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar