onsdag 8 april 2015

Två bilar!

Vi har två bilar i vår familj. Med tre barn att hämta och lämna på tre olika ställen och tre jobb (jag har både eget företag och vanligt jobb ännu så länge) så har det hittills varit nödvändigt. Men planen i framtiden är förstås att sälja en av dem och försöka klara vardagen ändå. Tyvärr bor vi lite avigt till från makens jobb för att det ska vara praktiskt att åka kollektivt dit. Det tar 15 minuter med bil men nästan 1,5 timme med tåg och buss. Men det löser vi på något sätt. De dagar jag jobbar med mitt företag måste jag dessvärre ha bil.

Men ännu så länge försöker vi i alla fall använda bilarna så lite som möjligt. Idag är jag ledig med mina tre barn och vi ska ta och cykla till biblioteket snart. Två gratisnöjen i ett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar