torsdag 9 april 2015

Jag gjorde det!

Det blev rätt tillfälle idag så jag sa upp mig idag! Vilken grej. Nu ska jag bara jobba en månad till och sedan är det egna företaget som gäller. Känslan är helt otrolig. Det är nu mitt nya liv startar. Jag känner det verkligen i hela kroppen. Frihet! Inte jobba varannan helg längre, inga kvällar. Om jag inte själv väljer det förstås.

Hittills har jag jobbat ca 70 % på lönejobbet och ungefär 30% med egna företaget. Det har gett mig en helt ok årsinkomst. Från och med om en månad kommer jag själv planera all min tid. Smaka på den. Det innebär att jag kan lägga mer ledig tid på eftermiddagarna när barnen kommer hem från skolan. Det innebär också att jag inte har någon inkomst om jag inte själv skaffar kunder och uppdrag. Och om jag skulle fortsätta att dra in lika mycket som jag gjort de senaste åren på 30% innebär det också att vi kommer ha det rätt knapert. Inga semestrar, inga nya prylar, inga restaurangbesök. Jag ni hör ju, vi kommer ändå ha så vi klarar oss!

Planen är förstås att utöka mitt företags verksamhet och dra in mer pengar. Och förstås att vi ska leva billigare. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar