lördag 18 april 2015

Jag gjorde det!

Alltså ibland slår insikten mig så hårt att jag nästan tappar andan. Och känner oerhörd lycka! Jag gjorde det, jag sa faktiskt upp mig! Om tre veckor jobbar jag min sista dag på lönearbetet. Efter det är jag fri!

Om tre veckor kommer min inkomst bara att komma från mitt eget företag. Jag har drivit det i två år på deltid och min årsinkomst kommer till ungefär 1/3 från företaget idag. Så om tre veckor minskar jag min inkomst med två tredjedelar. Å andra sidan kommer jag ha mer tid att ta mig an nya uppdrag så förhoppningsvis kommer årets vinst i företaget att öka. Vi får väl se hur det går. Jag är i alla fall taggad till tänderna. Både på att öka tiden jag lägger på mitt företag och att möta upp minskade inkomster med ett billigare leverne.

2 kommentarer: