onsdag 15 april 2015

Växla ner


Nu har jag läst klart Växla ner! 77 sätt att leva bättre på mindre av Karin Lilja. En riktigt bra bok för en nybörjare som mig. Karin skriver inspirerande om sin resa från karriärist till ett nedväxlat liv bortom ekorrhjulet och jag kan verkligen relatera till det hon skriver. Hon ställer sig frågan om det går att leva bättre på mindre och kommer fram till att det går alldeles utmärkt. 

Den här boken känns som om den är skriven för sådana som mig som länge gått och funderat på om livet verkligen måste vara heltidsjobb, stress, dåligt samvete gentemot barnen och en känsla av att inte hinna med och räcka till. Nu när jag själv insett att det inte behöver det och tagit beslutet att verkligen göra en stor förändring så kommer den här boken som en bekräftelse på att det verkligen går. 

Mycket läsvärd helt enkelt!


2 kommentarer:

  1. Intressant! ska se om jag kan hitta den på biblioteket.
    Jag måste dock säga att du får jätte gärna byta typsnitt på texten då den nuvarande gör det väldigt svår läst.

    Lycka till förövrigt!
    Mvh

    SvaraRadera
  2. Tack för synpunkten, nu har jag ändrat typsnitt. :-)

    SvaraRadera